Power Rangers Beast Morphers Seizoen 2 Aflevering 9 Review: Secret Struggle

We discussiëerden een paar afleveringen terug over hoe, door ontwerp, Power Rangers Beest Morphers is een voornamelijk episodische serie, maar de mensen achter de show hadden zogenaamd een 'echt goede balans' gevonden tussen dat en serialisatie.

Tot nu toe dit seizoen heeft de show die balans niet laten zien. Meer en meer is het episodisch geweest, wat gemiddelde resultaten heeft gehad. Zoals het vorig seizoen liet zien hoewel, de ware kracht van Beest Morphers wordt ontketend wanneer het het verhaalpotentieel in zijn geserialiseerde verhaal gebruikt.

We keren terug naar het flirtplan van Nate en Zoey en Steel mengt zich in de actie, waardoor het automatisch nog boeiender wordt. De twee willen hun emoties tonen, maar de regels van Grid Battleforce houden hen tegen. Gelukkig is Steel nooit zo goed geweest in het oppikken van nuances of het lezen van de kamer, dus hij rent gewoon naar voren om ze bij elkaar te krijgen. Natuurlijk werkt het averechts en worden de twee ontdekt.

Commandant Shaw scheurt erin en we krijgen Ravi die zegt hoeveel pijn deze regel hem en Roxy deed. Het is een klein moment en je zou willen dat Ravi en zijn moeder er een diepere discussie over hadden, maar de show vergat tenminste deze kritische emotionele beat niet.

We zien de pijn en teleurstelling tussen Nate en Zoey wanneer ze te horen krijgen dat ze niet kunnen daten. Hoewel Beast Morphers helaas niet veel van hun geflirt heeft kunnen laten zien, weet deze aflevering dat er veel grond is om te dekken en ze zoveel mogelijk schattige momenten te geven. Binnen de grenzen van het feit dat dit een van de weinige geserialiseerde afleveringen wordt, rommelt het niet.

Het was een van de beste emotioneel geladen momenten om te zien dat Nate niet alleen Zoey beschermde, maar ook dat Zoey onvervormd naar voren sprong en Blaze en Roxy aanviel. Beest Morphers nog heeft gehad. Het maakt ook indruk op commandant Shaw, die toegeeft dat de gevoelens die de twee voor elkaar hebben hen niet zwakker maken, maar juist sterker.

Het is schokkend om te zien Power Rangers , een show die vaak zijn best doet om niet te veel romantiek te tonen, zelfs tussen personages die aan het daten zijn, komt met zo'n sterke steun voor een paar. Ze worden geprezen om hun connectie en dit voelt als een evolutie van de traditionele 'vriendschap en teamwork zijn de beste' moraal die de show altijd graag uitdraagt. Het geeft volmondig toe dat andere soorten emotionele connecties net zo krachtig en positief zijn.

Ik vind het geweldig hoe dit allemaal in gang is gezet door Steel. De show heeft de basis gelegd om deze actie logisch te maken en het is heerlijk passend dat de man die moeite heeft met het begrijpen van emoties degene is die op een omweg twee mensen bij elkaar krijgt. Hopelijk zien we wanneer de show terugkomt Nate en Zoey proberen te daten voor meer dan een of twee van de geserialiseerde afleveringen.

Het B-plot over burgemeester Daniels had ook verrassend veel kick. Voor wat een grote game-wisselaar had moeten zijn, heeft de show hem niet veel interesseert sinds Evox zijn lichaam heeft overgenomen. Maar hier komt hij brullend terug en de plot waarin hij probeerde weg te komen van Nate en Zoey om op te laden met Morph-X was een van de beste A- en B-plotintegratie die de show in een tijdje heeft gehad.

Het leidt zelfs tot een heuse cliffhanger, een zeldzaamheid de laatste tijd Power Rangers finale halverwege het seizoen. Het team ontdekt dat burgemeester Daniels Evox in zich heeft! Devon's reactie is terecht gericht op en hij kan het niet geloven. Dit belooft een enorme schok te worden voor de show, hoewel ik sindsdien alleen maar voorzichtig optimistisch kan zijn Beest Morphers heeft deze status-quoverschuivingen niet altijd goed opgevolgd. Ze kunnen het een paar afleveringen behandelen en dan teruggaan naar plots van de week.

Het is op dit moment begrijpelijk, maar met hoe goed deze aflevering was, vind ik het een beetje jammer dat de show altijd zo geweldig zou kunnen zijn, maar de noodzaak om episodisch te zijn, houdt het tegen. Voor alle fans die klagen over de show en onterecht een deel van het creatieve personeel afslachten, hebben de mensen erachter duidelijk de karbonades wanneer ze mogen. Ik kijk reikhalzend uit naar wanneer ze weer mogen pronken als de show terugkeert.

In een perfecte wereld is dit wat Power Rangers Beast Morphers kan altijd zijn. Een geweldige mix van plots die langzaam op elkaar voortbouwen, boeiende inzetten en momenten waardoor deze personages kunnen groeien.

Ik wil ook een beetje praten over een superdiepe uitsnede die in deze aflevering verborgen is. Dat Glitter Magazine Zoey aan het lezen was? Dat verscheen oorspronkelijk in de Power Rangers Lightspeed Rescue aflevering 'In the Limelight'. Bij de tweede Power Morphicon Chip verklaarde Lynn dat dit een van zijn favoriete afleveringen was waaraan hij ooit met de serie heeft gewerkt. Nu zijn tijd op de franchise zogenaamd ten einde loopt ( daar schreven we hier meer over ) het is nieuwsgierig om te zien dat er nog meer kleine verwijzingen naar het verleden binnenkomen. De Pan Global-spellen, een Levi Weston-poster en nu een van Lynns favoriete afleveringen. Voelt hij zich nostalgisch? Wil je zijn tijd op de show in stijl afsluiten?

Nou, we hebben een grote team-up op een gegeven moment wanneer de show terugkomt, dus we zullen moeten afwachten. Gelukkig, met hoe goed deze aflevering was, kunnen we de pauze optimistisch ingaan voor de toekomst.