Rick en Morty Seizoen 4 Aflevering 4 Review: Claw and Hoarder: Special Ricktim's Morty

Dit Rick en Morty recensie bevat spoilers.

Rick en Morty Seizoen 4 Aflevering 4

Er moet een argument worden gemaakt dat Rick en Morty mag geen magie bevatten. Het is een sci-fi-show, dus alle onmogelijke gebeurtenissen zouden het product moeten zijn van een cartoonachtig, verbasterd idee van wetenschap, en de introductie van magie is daarmee in strijd en breekt de regels van de show.

Aan de andere kant, Rick en Morty speelt al snel en losjes met de regels van zijn wereld. Rick vermeldt regelmatig dat ze in een tv-show zitten. In het eerste seizoen speelden Summer en Rick tegen de duivel zelf, waardoor de mogelijkheid ontstond dat er een hiernamaals is. Ze hebben ook al geliefhebberd in magie; de vorige aflevering bevatte een soort buitenaardse farao's vloek.

Hoewel ik van het kamp zou zijn dat de voorkeur geeft aan een serie om de fictieve grenzen te definiëren en er dan binnen te blijven, de Rick en Morty team deelt mijn gevoel duidelijk niet. Om op dit punt te suggereren dat ze hun zaakjes op orde moeten krijgen, een aantal regels moeten vastleggen en hun multiversum met respect moeten behandelen, zou in wezen vragen om een ​​heel andere show. Je zou ook kunnen stellen dat, in een multiversum van eindeloze realiteiten, degenen waar magie bestaat, eigenlijk volledig in overeenstemming zijn met de kern van de serie.

Dit is allemaal een omweg om te zeggen dat ik erg heb genoten van de onbeschaamd belachelijke 'Claw and Hoarder: Special Ricktim's Morty', een aflevering over magie, tovenaars, pratende katten en drakenziel-orgieën.

Om vooraf op te merken: dit is geen diepe Rick en Morty aflevering. Het vierde seizoen was tot nu toe vooral een van spektakel en grappen, met karakterontwikkeling en emotionele momenten die opzij werden geschoven in het nastreven van meer spektakel en gaggery. ik geef de voorkeur aan mijn Rick en Morty met meer drama en karakterverkenning, maar wanneer een aflevering me net zo aan het lachen maakt als deze, kan ik het moeilijk niet succesvol noemen. Dit is misschien een grap-plot, maar het is een grap-plot dat goed is gedaan.

Iets wat het verhaal van 'Claw and Hoarder' heeft over enkele van de andere afleveringen van dit seizoen ( de vorige is het meest voor de hand liggende voorbeeld ) is dat het nooit zo absurd complex wordt dat het tijd kost voor de grappen. Maak je geen zorgen, de plot is nog steeds volledig krankzinnig en escaleert op steeds bizarrere manieren die je nooit zult zien aankomen. Maar nadat het belangrijkste conflict is vastgesteld - Rick, Morty en Summer moeten het leven van een draak redden omdat Rick zielsgebonden is met de draak, dus als de draak sterft, sterft Rick - wordt er heel weinig verdere complexiteit toegevoegd. Al het andere is gewoon absurdistische garnering.

Er is ook een charmant B-plot over Jerry die naar Florida gaat met een pratende kat die hem vertelt wat hij moet doen. Jerry is een trieste zak in de Jon Arbuckle-traditie, en het voelt meteen goed en grappig om te zien hoe hij wordt gecommandeerd door een kat die praat zoals Garfield dat doet (d.w.z. je hoort zijn stem maar zijn mond beweegt nooit). De charme van de kat wordt verhoogd door Matthew Broderick die het uitspreekt en het een kalme, neutrale houding geeft.

Dat deze plots nog steeds resulteren in veel krankzinnige beelden en een scène waarin Rick, Summer en Morty een zielsorgie hebben met een stel draken (yikes), maar toch gemakkelijk te volgen blijven, betekent dat er tijd is voor meer grappen en minder verwarrende plotafleidingen om zorg ervoor dat ik niet om grappen lach.

Veel goede dingen komen van Rick die de spot drijft met magie en draken ('I will take you down like the blacklight poster you are'). De zomer is hier ook een welkome toevoeging, die optreedt als de heteroseksuele man om de capriolen van Rick en Morty te snuiven. En ja, op een gegeven moment hangt veel van de humor af van hoe grappig je denkt dat iemand (meestal een tovenaar geuit door Dan Harmon) die het woord 'slet' veel zegt, is en, nou ja, ik vond het best grappig (hoewel, zoals het was met de seizoenspremière, de hoeveelheid vloekend gevloek begint te voelen als een kruk die afbreuk doet aan de komedie).

'Claw and Hoarder: Special Ricktim's Morty' is een doelbewust, agressief domme aflevering, maar een met succes erg grappige, dus er is niet veel om over te klagen. Ook de aansluiting van Jerry's plot met Rick's drakenbusiness werkt goed en hoewel het niet veel is, is er aan het einde een bitterzoete klomp karakterinformatie naar binnen geslopen wanneer Rick ervoor kiest meer kennis op te doen over de gruwelen van de realiteit, maar Jerry's geheugen wist zodat hij kan een zalige sukkel blijven. Dus, kort samengevat, drakenorgieën, en dan een leuke kleine karaktertag aan het einde. Ik neem het.

Blijf op de hoogte van al onze Rick en Morty nieuws en recensies hier.

Joe Matar kijkt veel tekenfilms en veel sitcoms. Hij is geobsedeerd door de verhaalstructuur, dus daar gaan al zijn recensies over. Joe schrijft ook af en toe over videogames. Hij heeft een MA in het Engels als je het kunt geloven. Lees hier meer van zijn werk . Volg Joe op Twitter voor meer plezier @joespirational !