The Big Bang Theory seizoen 8 aflevering 17 review: The Colonization Application

Deze recensie bevat spoilers.

8.17 De kolonisatietoepassing

De oerknaltheorie heeft altijd bewonderenswaardig werk verricht door nieuwe personages te introduceren, tot het punt waarop het moeilijk is om zelfs maar een tijd te herinneren waarin de centrale groep een van de vijf was in plaats van de zevenkoppige (plus, periodiek, Stuart) die het nu is. Dat gezegd hebbende, denk ik dat we allemaal weten dat er iets niet helemaal werkt met Emily en, erger nog, de show lijkt niet de moeite te nemen om het probleem op te lossen.

Deze aflevering markeert pas de derde of vierde keer dat we Emily in dit hele seizoen hebben gezien, en helaas worden de in het oog springende problemen met haar ontwikkeling (of het ontbreken daarvan) het meest benadrukt wanneer ze in de buurt is.

Hoewel Raj goed werkt als de enige vriend in het midden van een groep die een voor een aan het paren is (ook bekend als de Joey), verdient hij ook liefde, en er zijn er niet veel Oerknaltheorie fans die het personage niet gelukkig willen zien. Emily is echter geen personage op zich, en dat maakt het alleen maar erger.

Terwijl Penny, Amy en Bernadette ofwel onmiddellijk of uiteindelijk goed afgeronde persoonlijkheden waren, allemaal geschreven om in een gevestigde groep te passen, is Emily nog steeds gewoon 'Raj's vriendin', en dat is niet genoeg voor iemand om langer dan drie afleveringen om haar te geven boog. De poging om haar een verhaallijn te laten delen met de andere vrouwelijke personages eindigde slecht, met een rivaliteit gevormd tussen haar en Penny die sindsdien niet is aangepakt, en er is niet eens veel bewijs dat deze relatie goed is voor Raj.

Haar karakterisering komt erop neer dat ze ongepaste grappen maakt over dood/moord, en dat hij niet weet hoe hij moet reageren. Dat herhaalt zich hier, en blijft ongemakkelijk en ongrappig. Misschien is ze echt een seriemoordenaar met een lijk in haar kast, en dat is waar de verhaallijn al die tijd naartoe is gegaan.

Om dit te contrasteren, had de aflevering ook Sheldon en Amy die een schildpad kochten. Het is het soort verrukkelijk, gewoon avontuur dat het paar op briljante wijze doet, maar het zou helemaal niet werken als het publiek niet het gevoel had dat ze hen allebei zo goed kenden. De bereidheid van Sheldon om samen met zijn vriendin een huisdier te kopen, is gewoon een nieuwe stap in de reeks persoonlijke sprongen die hij dit seizoen heeft gemaakt en, voor degenen onder ons die voor hen pleiten, ongeacht het argument over zijn reis naar Mars, ze zien als twee delen van een enkel team is gewoon geweldig.

De andere twee koppels ondersteunden spelers, met Leonard en Penny die probeerden hun liefdesleven op te fleuren met erotische verf uit de 'vuile winkel' en Howard hielp Raj aan de telefoon terwijl Bernadette hun belastingen doet. De laatste is een noodzaak omdat ze naar de achtergrond zijn verbannen na twee zware weken van Wolowitz-dingen, en de eerste is een voorproefje van hoe een getrouwde Leonard en Penny eruit zouden kunnen zien.

De kolonisatietoepassing , was dan een van die afleveringen die iedereen in hun koppels koppelt en twintig minuten in hun dynamiek wentelt. Het is prima, maar heeft niet de onvoorspelbaarheid die afleveringen van grote groepen zo leuk maakt.

Misschien hebben we een van deze nodig om Emily te laten klikken, bijvoorbeeld door haar te koppelen aan Howard, maar tot die tijd is ze misschien beter af als een onzichtbare aanwezigheid, alleen terloops genoemd omdat ze het grootste deel van seizoen acht is geweest, dus ver.

Lees Caroline's recensie van de vorige aflevering, The Intimacy Acceleration, hier .

Volg onze Twitter-feed voor sneller nieuws en slechte grappen hier . En wees onze Facebook-vriend hier .