The Punisher Episode 1 Review & Nerdy Spots: 3AM

Dit artikel komt van Den of Geek UK .

Deze recensie bevat spoilers.

1.1 3AM

Na een opvallende prestatie in de Marvel/Netflix Waaghals show, is Jon Bernthal terug als Frank Castle, ook bekend als The Punisher. Maar hier is een goede vraag: hoe gaat een bedrijf dat leeft van zijn merk van superheroïsche idealen als toonbeeld van haalbare deugd om met een personage wiens merk draait om het gebruik van wapens en extreem geweld om, in grote lijnen, sociale problemen op te lossen. Ik denk dat we het gaan ontdekken.

Het is eerlijk om te zeggen dat deze aflevering ons terugbrengt in de mentaliteit van de Punisher en ons opfrist over zijn achtergrondverhaal. Geen van beide is bijzonder mooi. Frank wordt afgeschilderd als een PTSS-patiënt wiens traumatische episodes grotendeels worden weggehouden door extreem geweld uit te delen aan mensen die (althans volgens zijn normen) het verdienen. Dit is, om eerlijk te zijn, een gevoeliger kijk op het personage dan de meeste versies, waar hij wordt gespeeld als een regelrechte psychotische seriemoordenaar waar je in grote lijnen voor kunt pleiten vanwege zijn morele code.

Natuurlijk vermoordt hij nog steeds veel mensen in deze aflevering, hoewel het uitsluitend mensen zijn die op het punt staan ​​iemand anders te vermoorden, of van plan zijn dat te doen. Ik vraag me af of ze het zo gaan spelen - op het moment dat je probeert een leven te nemen, verspeel je het recht op je eigen leven? Het is moeilijk om de Punisher redelijk te laten lijken, maar dat zou een manier kunnen zijn om het te doen ...

Er is ook een nieuwe ondersteunende cast geïntroduceerd. Dinah en Sam, een paar binnenlandse veiligheidsagenten die proberen in Franks verleden te graven (ook al denken ze dat hij dood is). Curtis, een steungroepleider die Frank vertrouwt. En, vreemd genoeg, de moeder van Dinah, een psychiater waarvan ik vermoed dat hij Frank zal onderzoeken naarmate de serie vordert.

Zoals het begint, is het een langzame, maar de toon is sterk en consistent, en er wordt voor gezorgd dat Frank authentiek lijkt. Ze hadden deze hele serie gewoon vuurwapens kunnen laten zijn, maar afgezien van een openingsmontage is Frank redelijk ingetogen, en dat maakt het geweld enigszins bevredigend. Ik worstel een beetje met het idee dat deze man op enigerlei wijze kan steunen, zelfs als zijn methoden worden afgeschilderd als effectief en nauwkeurig, dus ik ben geïnteresseerd om te zien of de serie dat uitdaagt terwijl het vordert - helemaal tenminste, wanneer Frank een man in het hoofd schiet, speelt het het niet af als een moment van zwakte of mislukking, dus de show probeert misschien gewoon zijn taart te hebben en op te eten ...

Comics/MCU-referenties:

Het is waarschijnlijk vanzelfsprekend dat Marvel Universe-referenties dun zijn, zelfs in deze eerste aflevering, en misschien zal dat zo blijven zonder de Defenders om zich aan te sluiten. Heer weet dat de toon van deze serie helemaal niet zal profiteren van iemand die je eraan herinnert dat buitenaardse wezens ooit zijn binnengevallen en dat er een tovenaar in Bleecker Street woont.

Over het algemeen haalt het ook niet veel uit de strips, maar er zijn een paar paaseieren die het vermelden waard zijn, zowel op het scherm als op het scherm.

The Punisher (ook bekend als Frank Castle) is gemaakt door Gerry Conway, John Romita Sr. en Ross Andru. Hij verscheen voor het eerst (als een schurk, niet minder) in Geweldige Spider Man # 129 (1974). De MCU-versie, zoals gespeeld door Jon Bernthal, verscheen voor het eerst in Waaghals 2.01: Bang .

De motorrijders die Frank in de openingsscène doodt, zijn leden van de Dogs of Hell. Ze zijn meerdere keren verschenen in eerdere MCU-series, met name Waaghals maar ook Agenten van SHIELD .

Het achtergrondverhaal over Schoonover was eerder te zien in Waaghals Seizoen 2, maar het vormt een vrij groot deel van zijn boog, dus ik ga het hier niet allemaal herhalen. Het volstaat te zeggen dat ze dachten dat zowel Schoonover als Frank dood waren, hoewel de laatste dat beslist niet was.

Micro, de man aan het einde, is een stripfiguur, maar ik zal later meer over hem praten, zodat we toekomstige afleveringen niet verpesten. Misschien herinner je je dat aan het einde van Waaghals Seizoen 2, Frank haalde een schijf uit zijn huis met het label 'Micro'. Je kunt er zeker van zijn dat dat er later toe zal doen.

En tot slot, de woorden die Micro spreekt - 'Welkom terug, Frank' - zijn de titel van een van de beroemdste stripverhalen van de Punisher, geschreven door Garth Ennis en getekend door Steve Dillon. Dit is ook de bron van de misdaadfamilie Gnucci, van wie ten minste één lid ook in deze aflevering voorkomt. Als dat de seizoensboog is die ze aan het doen zijn, ben ik daar waarschijnlijk best blij mee, maar op dit moment is het misschien gewoon een wegwerpreferentie.

Aaan en dat is aflevering 1. Laten we doorgaan…